
Domov u Františka, příspěvková organizace je pobytové zařízení s nepřetržitým celoročním provozem, který je situován v klidné části na okraji města. Nedílnou součástí domova je terapeutická zahrada s klidovou zónou, vodním prvkem, lavičkami a terapeutickými prvky, volně přístupná nejen uživatelům. Současně slouží k setkávání uživatelů s obyvateli města i širokou veřejností.
Cílovou skupinou domova pro seniory jsou senioři se sníženou soběstačností v základních životních dovednostech, splňují-li podmínky § 49 odst. 1) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů a dosahují věkové hranice 60 let.
Seniorům, kteří jsou schopni zůstat ve svém přirozeném prostředí za pomoci dostupných terénních sociálních služeb.
Seniorům, kteří žádají o jiný druh služby, než kterou domov poskytuje, tudíž by sociální služba nemohla být poskytnuta kvalitně.
V případě, že seniorův zdravotní stav, který žádá o poskytnutí pobytové sociální služby, vylučuje poskytnutí takové sociální služby, jedná se o osoby trpící Alzheimerovou chorobou nebo ostatními typy demence s poruchami orientace a paměti, dále na osoby odkázané na speciální prostředky komunikace, na které personál není proškolen, a tudíž je neovládá (např. znaková řeč, Braillovo písmo), osoby trpící infekčním onemocněním, které potřebují trvalou lékařskou péči nebo hospitalizaci, osoby s psychickou poruchou, kterou ohrožují sami sebe i ostatní, osoby, které by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovaly společné soužití v organizaci (viz § 36 vyhlášky 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách).
V případě plné obsazenosti.
Sociální služba Domov pro seniory v rámci poslání poskytuje sociální, zdravotní a ošetřovatelskou péči uživatelům, kteří z důvodu věku a snížené soběstačnosti již nemohou zůstat ve svém přirozeném prostředí. Individuálním přístupem je poskytován každému uživateli kvalitní a důstojný život.
Uživatel je rovnocenný partner.
Individuální přístup k uživateli.
Podpora soběstačnosti.
Respektování ochrany práv uživatelů v domově a podpora a pomoc při jejich uplatnění mimo domov.
Týmová spolupráce a odbornost personálu.
Zásada běžného způsobu života.
Domov poskytuje základní a fakultativní služby. Základní služby jsou poskytovány dle § 49 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Strava je zajištěna 5x denně u všech diet. Personál je nápomocen při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu, individuální a skupinové aktivizační činnosti a sociálně terapeutické činností, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím. Fakultativní služby jsou za úhradu.
V Domově pro seniory personál podporuje uživatele při denních činnostech, dovednostech a aktivitách.
Zájemce o přijetí má možnost získat prvotní informace v elektronické podobě na našich webových stránkách, telefonicky nebo při osobní návštěvě od sociální pracovnice. V průběhu jednání je zájemci ponechán prostor pro jeho přání a představy, očekávání a cíle, které jsou následně porovnávány s možnostmi zařízení. Následně proběhne v žadatelově domácím prostředí nebo v místě jeho aktuálního pobytu sociální šetření. Splněním všech podmínek pro přijetí se ze zájemce stává uživatel domova. V den přijetí je mezi poskytovatelem a uživatelem je sepsána smlouva, kterou sociální pracovnice uživateli vysvětlí. Uživatel je seznámen s Domovním řádem, obdrží Ceník fakultativních služeb a Sazebník za stravu a ubytování.
Zaměstnanci plně respektují uplatnění vlastní vůle uživatele při jeho rozhodnutí o svém denním programu. Personál je nápomocen uživateli při osobní hygieně dle jeho zdravotního stavu. Uživatel je podporován v úkonech soběstačnosti. Veškeré úkony jsou prováděny s citlivým přístupem a s ohledem na zachování intimity a důstojnosti. Během celého dne (v souladu s Domovním řádem) mohou uživatelé přijímat návštěvy a volně se pohybovat v areálu domova.
Uživatelé mají právo podílet se na spoluúčasti při rozhodování o sociální službě mnoha způsoby, například formou připomínek, námětů, stížností či osobně u kteréhokoliv zaměstnance domova. Připomínky, náměty a stížnosti mohou uživatelé nebo příbuzní uživatelů předávat písemně nebo ústně a to osobně, telefonicky, anonymně, zasílat poštou nebo elektronicky. K podávání anonymní stížnosti jsou k dispozici schránky důvěry umístěné na každém patře. Stížnosti jsou vyřízeny bezodkladně nejdéle do 30 dnů od jejich podání.
NEPODÁVEJTE ŽÁDOST O PŘIJETÍ DO BUDOUCNA, POSKYTUJEME SLUŽBU OSOBÁM V AKTUÁLNÍ NEPŘÍZNIVÉ SOCIÁLNÍ SITUACI.
Příklad potřeb, které jsou službou podporovány. Zjišťování potřeb zájemců provádí sociální pracovnice za pomoci regionálních karet.
Pomoc při osobní hygieně; pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu; Pomoc při samostatném pohybu; pomoc při stravování; pomoc při zajištění kontaktu se společenským prostředím; pomoc při seberealizaci, pomoc při péči o zdraví; pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů a obstarávání osobních záležitostí…
Ze strany uživatele bez udání důvodu.
Úmrtím uživatele.
Ze strany poskytovatele v případě zatajení důležitých informací o zdravotním stavu uživatele, který by měl za následek odmítnutí uzavření smlouvy.
V případě, že uživatel je v prodlení s úhradou více jak jeden měsíc.
V případě opakovaného porušení Domovního řádu po předchozím dvojím písemném upozornění.
V případě, že se uživatel zdržuje mimo zařízení poskytovatele více jak 60 dnů v průběhu jednoho roku (nezapočítávají se dny ve zdravotnickém zařízení).
Ze strany poskytovatele dle § 91 odst. 3) zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách.
Domov je bezbariérový s evakuačním výtahem. Má čtyři podlaží, která jsou barevně odlišena. Domov je vybaven potřebným zařízením a technologií odpovídající požadavkům uživatelů a hygienickým předpisům. Poskytovaná sociální služba domov pro seniory se nachází ve 4 NP (nadzemním podlaží) a má celkovou kapacitou 20 lůžek pro uživatele.
Uživatelé jsou ubytovaní ve 14 jednolůžkových a ve 3 dvoulůžkových pokojích s vlastním sociálním zařízením. Pokoje jsou vybaveny signalizací, polohovací postelí, nočním stolkem, skříní, stolem s židlemi a vzduchotechnikou. Uživatel si po konzultaci a souhlasu s vedením domova může pokoj dovybavit televizním a rozhlasovým přijímačem, křeslem, obrázkem apod.
Domov má v suterénu k dispozici vlastní kuchyni, kde je připravována celodenní strava uživatelům. Praní prádla je zajištěno vlastní prádelnou.
Způsoby poskytování sociální služby jsou popsány ve Standardech sociální služby, které jsou pravidelně a průběžně revidovány. Organizace má zpracovány metodické pokyny a ošetřovatelské standardy, které slouží jako pracovní postupy. Zaměstnanci se řídí vnitřními předpisy, směrnicemi, provozním řádem. Všechny dokumenty jsou nedílnou součástí vzdělávání všech našich pracovníků. Organizace plně podporuje své pracovníky v dalším vzdělávání a klade důraz na kvalitně poskytované sociální služby uživatelům.